Unutmak Mümkün Değil #1


Yeni bir efsaneler yazı dizisi başlatmak istedim. Lincoln'ü sahada gördükçe , bu adama tapanları gördükten sonra böyle bir yazı dizisi başlatmak geldi aklıma. İlk konukta efsanelerin efsanesi Türkiyeye gelmiş en büyük futbolcu oldu. İtirazı olan yoktur sanırım. Bu yazıyı yazan kişinin "Lincoln 10 numaraysa , Hagi nedir?" lafını sürekli düşündüğünüde hesaba katın lütfen okurken.

Gheorghe Hagi.. Yada karpatların maradonası..

Galatasaray'ın oynadığı dönemdeki her türlü başarının en önemli mimarlarından. Belkide en önemlisi. Trabzonspor'la başladığı Galatasaray kariyerine yine bir Trabzonspor maçıyla bitiren , yüce insan. Unutmak mümkün mü Bilbao'ya attığı son dakika golünü? O yaşımda beni attığı golle hüngür hüngür ağlattığını unutmak mümkün mü? Yada Dortmund'a attığı golü? Deplasmanda Dortmund'u devirmiştik , varmıydı ötesi? Monaco'ya attığı golü (!) hatırlamayan yoktur sanırım. 40 metreden atılan inanılmaz golden sonra izlediğimiz mekandaki şaşkınlığı hala unutamam. Yada Uefa finalinde Arsenal kaptanı Adams'a yaptığı hareket. Kızamamıştım bile ona. O kadar çok seviyordum onu. Kızdığım tek kişi hakemdi orada , haklı bir kart olduğunu bile bile. Erol Ersoy'la her zaman yaşadığı diyalogu , sivri dilini , agresif tavırlarını , "Neden hiç Avrupa'da yılın futbolcusu seçilmedin?"
sorusunu verdiği "Çünkü Romanya'da doğdum." cevabı hiç unutmadık. Daha onlarca satır yazabilirim onun hakkında ancak biraz da bilinmeyen yönlerini göstermek istiyorum. Buyrun bunları bilmesenizde olur bölümüne;

Bunları Bilmesenizde Olur
-İsminin Kutsal Dağı ziyaret eden anlamına geldiğini.
-İyi bir Cruyff hayranı olduğunu ve sırf onun için Barcelona'ya gittiğini.
-Romen veliahtı olarak Alin Stoica'yı gösterdiğini.
-Zamanın Sakaryaspor - Galatasaray maçında Hagi'nin kadroya girmediğini öğrenen taraftarların tribüne girmediklerini.
-Emre Aşık için "Saha içinde böylesine küfür eden bir futbolcuyu ilk kez gördüm. Ölmüş anneme küfür eden Emre'yi hiç affetmeyeceğim'' dediğini.

bilmesenizde olurdu. Ancak yazının bu noktasına kadar geldiyseniz artık biliyorsunuz. Az önce sizler için arşivimden çıkarıp upload ettiğim Hagi videosunu da koymak isterim buraya;

İşte O Video!

Yaşattıkların için tekrar tekrar teşekkürler güzel insan! Seni hiç unutmayacağız!

3 yorum:

lebron jones dedi ki...

doğuş döktürmüşsün valla helal olsun. bir bjk'li olmama rağmen futbol dünyasında kesinlikle en çok saygı duyduğum isimlerdendir hagi. hakikaten unutulmayacak bir isimdir bana göre de. şu 10 numara konusunda da kesinlikle sana katılıyorum.

Mustafa dedi ki...

baba muhteşem bir yazı. önünde saygıyla eğiliyorum :zen:

Adsız dedi ki...

seviyoruz seni hagi. monaco'ya attığın golü unutabilmek mümkün değil.