Galatasaray ve Transfer


Son 2 seneye kadar bu iki sözcük yanyana geldiği an absürt şakalar yapılıp ve olmadık espriler patlamaktaydı. Neden gülünmesin ki koyu bir Galatasaraylı olmama rağmen ben bile dalga geçer konuma gelmiştim artık. Aslında yabancı konusundaki bu çöküş 2. Fatih Terim döneminde başladı. Bilmiyorum Fatih hoca çok mu aradı o zamanki transferleri ama çok transfer yapıldı o dönem çok...

Şöyle düşününce isimlerin komikliği daha da ortaya çıkıyor; o isimlerden hatırladıklarımı yazacak olursam: Almaguer, Fabio Pinto, Felipe, Sarr, Christian, Bratu, Petre, Tamas, Lukunku, Xavier, Revivo, Berkant, Concecaio vb birçok isim geldi bu kadarını hatırlayabildim şu an...Yani şöyle düşünebiliriz Beşiktaş'ın yaptığı Gordon transferinden 15 tane falan yaptı Galatasaray ve Tamaş hariç hiçbirinden para kazanamadı. Hal böyle olunca borçlar aldı başını yürüdü tabi e doğal olarakta alınan isimlerin kalitesi düştü. Inamato-Carrusca ikilisinin transferi başka türlü izah edilemez. Arada bir Ribery kaçırsakta bence Arda'nın keşfi açısından iyiki gitmiş diyorum bazen. Şu yukardaki tabloyu düşününce inanın Nonda'nın bile alınması büyük bir keyifken son 2 sezondur müthiş isimler geliyor takımımıza.

Baros be bu Baros, 2004 Avrupa şampiyonası sonrası hayranı olduğumuz Baros. Meira, Kewell dan sonra çıta o kadar yükseldi ki Baros'a sevinemez olduk. Aynı şekilde De Sanctis'e de. Bazen düşünüyorumda "Ulan madem bu kadar kaynak ayıracaktık transfere Laudrup'un istediği 20 milyon euro kaynağı niye ayıramadık ta onu getiremedik" diyorum. Laudrup gelseydi kendi karakteriyle bu kadar oyuncunun egosunun üstesinden gelmeyi iyi becerirdi. Skibbe bana sanki iyi bir yardımcı hoca gibi geldi. Bana kalsa Skibbe'yi kovup Hasan Şaş'ı getirmeli takımın başına. Aha buraya yazıyorum geleceğin teknik direktörüdür Hasan. Neyse gereksiz uzatmanın alemi yok, Galatasaray'ımız sonunda rüya gibi bir kadro kurup bizi sevindirmiştir,bize düşen Sami Yen'e gidip takımı desteklemektir nokta (Ali Lukunku'yu koyayımda biraz nostalji yapalım dedim resme)

5 yorum:

Adsız dedi ki...

ali lukunku efsanedir. severiz kendisini.

Adsız dedi ki...

uzun taç atan bir oğlan vardı o da mı terim döneminde alındı? severdik onu.

Adsız dedi ki...

hagi den sonra 10 numarayı giyen bütün futbolcular kariyerinin en berbat sezonlarını yaşadı. okuttu mu ne formayı :)

Mustafa dedi ki...

@zlatan

cesar prates'i diyorsun herhalde. manyak taç atardı. 2003 senesinde gelmişti galatasaray'a. yani 2. fatih terim dönemine denk geliyor.

Adsız dedi ki...

Laudrup'a 20 milyon ayiramazlardi zira o donemden sonra gerceklesti Turk Telekom'la olan sponsorluk...

Iyi hos transfer yapiyoruz da, keske en buyuk butceyi teknik direktore ayirsaymisiz. Skibbe tek basina Kewell-Meira-Baros uclusunu yenecek gibi duruyor.