Olimpiyatlar: Basketbol


Basketbolu biraz boşladık bu arada , kusura bakmayın. Turnuvanın da yarı finaline gelmişiz ancak sanırım Amerika işin içinde olunca istediğimiz seyir zevkine ulaşamadık. Ben ulaşamadım en azından. Litvanya-Arjantin / Litvanya - İspanya maçlarını bir kenara koyalım. Neyse ben turnuva değerlendirmesine geçiyim;

Amerika inanılmaz işler yapıyor. Şampiyonlar İspanya maçından beri , iş sadece resmiyete dökülmedi. Şüpheler vardı , efendim Amerika'yı zorlayacak tek takım İspanya'dır diye. Ama Amerika öyle bir domine etti ve 40 dakika öyle bir oyun oynadı ki , diyecek birşey bırakmadı kimseye. Maçtan önce " Maçın kritik adamı Calderon , Abd guardlarının yapacağı baskıya yanıt verirse İspanya maçı bırakmaz " diyenler (baştada ben) ve 100 metrede Bolt'un rekorundan sonra maçı izleyenler sanırım biraz çekişme bekledikleri maçta , aradıkları heyecanı bulamadılar. Şahsen ben tatildeydim ve büyük umutlarla eve gitmiştim maçı izlemek için. Amerika dışında 4 takım vardı "2.lik" için yarışan. Litvanya , İspanya , Yunanistan , Arjantin. Ve seyirci desteğiyle madalya kovalayabilecek olarak gösterilen Çin. Aynı zamanda Çin bugüne kadar Amerika'ya en iyi dayanan takımdı bana göre. Avusturalya ile birlikte. Bu arada çeyrek finallere geçmeden önce söylemeliyim ki benim için en büyük hayal kırıklığı Rusya ve Almanya oldu. Son Avrupa şampiyonu , o zaman İspanya karşısında herkesin finalde tuttuğu Rusya ve her zaman Nowitzki'nin sırtında ilerleyen bu sene Kaman'ın da gelmesiyle (!) en azından çeyrek final oynamasını beklediğim Almanya gruplardan çıkamadılar. Rusya Avusturalya'nın , Almanya ise Çin'in altında kaldı. Nowitzki de kendi standartlarında çok kötü bir turnuva geçirdi. Aklı Josh Howard'da olabilir. (!)

Gelelim çeyrek finallere. Çeyrek finaller öncesinde Amerika ve İspanya'nın çok net favori olduğu , Çin'in Yao'nun durumuna göre sürpriz yapabileceği ve Yunanistan'ın beklenilen kadar çabuk pes etmeyeceği vardı. Çin maçı beni bayağı yanılttı , maçı izleyemedim ancak Çin çabuk teslim olmuş. Turnuvanın başında Amerika maçı ile başladıkları dış atışları o maçta kullanamadılar. Yunanistan maçında için ise Prigioni'yi çok formsuz gördüm , eğer Papaloukas , Spanoulis , Diamantidis üçlüsü oyunun temposunun domine ederse Arjantin'in çok başı ağrır diye düşünmüştüm. Nitekim de öyle oldu. Eğer Spanoulis'in şutu girseydi çok farklı şeyleri konuşuyor olurduk.


Yarı final maçlarında ise bugün turnuvanın en çekişmeli maçlarından birini izledik. Litvanya İspanya maçı hakikaten güzeldi. Maçtan önce 1 numara pozisyonu çok önemli demiştim. Calderon çok kötü bir turnuva geçiriyor , ancak Jasi'nin karşısında da Rubio olacak , Rubio yapacağı baskıyla zaten duygularıyla oynayan Jasi'yi oyundan kopartabilir ve eğer İspanya'nın sert uzunları Gasol'e Celtics'in final serisinde yaptığı gibi sertlik gösterirlerse Gasol'ün yine final serisindeki gibi yılabileceğini düşünmüştüm. Gasol konusunda yanıldım. Aferin koçuma. Ancak Rubio'nun yaptığı baskı Jasikevicius'u ve doğal olarak Litvanya'yı bir sürü top kaybına sürükledi. Rubio'nun rakamlarına bakarsak "bu sene vasat bile değil" diyebilirsiniz ancak neler yaptığını anlayabilmek için izlemek lazım. Bugün iyi savunma yaptı yine Jasi karşısında. Onun dışında maçta akıllarda kalanlar Jasaitis'in attığı üçlükler , Reyes'in katkısı ve Litvanya uzunlarının çok başını ağrıtan faul problemleri oldu. Güzel bir maç sonunda , İspanya 4. çeyrekteki oyunuyla maçı kopardı. Benim gibi bir Laker olan Gasol'ü kutlarım :) Yarı finalin diğer maçında ise , Ginobili'nin sakatlığıyla muhtemelen maça umutsuz çıkan Arjantin bazı dönemlerde Amerika'yı zorlasada pek fazla diş gösteremedi beklenildiği gibi. Amerika 2. çeyrekte klasik hastalığı alan savunmasına hücum edememeye tekrar yenik düşermiş gibi gözüküp farkın 6'lara çıkmasına izin versede 3. çeyrekte yaptığı etkili savunma ile zaten Ginobili'siz olan Arjantin'in gardını düşürdü. Arjantin'de Scola Amerika pota altında iyi mücadele etti. Bu arada bir ara Arjantin Kobe'yi adam adama tutup , diğer 4 kişiyle kutu şeklinde savunma (yani one and box) yaptı. Garibime gitti , bizde orta okuldayken yapardık , eheh.

Finale gelirsek ; farklı birşey olmayacak ve Amerika 20-30 arası bir farkla şampiyon olucak diye düşünüyorum. Çok fazla hakettiler zaten , kısa dönemler dışında ne alan savunmasına sıkıntı çektiler , ne de hazırlık maçlarında 1 periyotta olsa o her topa atlayan savunmayı yaptılar , Çin maçı dışında. Ve yine Laker olan Kobe'yi de şimdiden kutluyorum :)

Sağlıcakla.

3 yorum:

Adsız dedi ki...

kobe'nin karizması çizildi bu olimpiyatta. önüne gelen blokladı kendisini.

lancashire dedi ki...

final maçı zevkli geçecektir.

Adsız dedi ki...

gasol-kobe rakip mi olacaklar şimdi :D