Lyon ve Roma

Fransa ve İtalya'da 2 büyük maç oynandı aynı saatlerde. Roma-Lazio derbisini izlemeyi planlıyordum, ancak Fransa Ligi'nden bu yıl hiç maç izlemediğim için Lyon-Bordeaux maçını tercih ettim. Maç öncesi Lyon 30 puanla lider, Bordeaux 24 puanla 6.ydı. Bordeaux maçı kazanması halinde hem Lyon ile olan puan farkını 3'e indirecek, hem de 2.sıraya kadar yükselecekti. Bordeaux'nun konumu açısından hayati öneme sahip bir maçtı bu maç kısacası. Özellikle ilk yarım saatlik bölümde bol bol gol pozisyonu izledik. Bordeaux çok kaçırdı, Lyon defansta açıklar verdi, gole kadar tek yakaladıkları pozisyon da Juninho'nun ortaladığı bir duran toptandı. 33.dakikada gol krallığı tahtında oturan Benzema sahneye çıktı, 5 dakika sonra Kallström uzaktan müthiş vurdu. Defanstan seken top öldürücü noktaya gitti, izlenmesi gereken bir gol. Galatasaray maçını yazarken göz ucuyla izledim 2.yarıyı. Bordeaux yine daha etkiliydi ama ilk yarıdaki gibi kaçırmaya devam ettiler. Claude Puel 80'de Juninho'yu çıkartıp, skoruyu korumaya yönelik hamle yaptı. 1 dakika sonra gol krallığında 2.sırada bulunan Cavenaghi farkı 1'e indirdi. Yetmedi bu gol, kazandı Lyon. Puanını 33 yaptı. Arkasında Gerets'li Marsilya (en baba klişe) var 26 puanla. Lyon ilk yarının sonlarına doğru vitesi arttırmaya başladı, son 7 seneye benzer bir son yaşayacağız gibi görünüyor. Olan Bordeaux'e oldu. Büyük fırsat teptiler...


Roma derbisinde gülen taraf Roma olmuş. Sezon başından beri istenileni veremeyen Baptista tek golü atmış. Lazio'nun kazanacağı görüşü hakimdi maç öncesi, genel görüşün bu olması da normaldi. Lazio 22 puanla 5.sırada, Roma 8 puanla 17.sırada çıktı karşılaşmaya. Geçen yıl Inter'e şampiyonluğu kaptıran Roma'dan eser yok şimdi. Geçen sezon öve öve bitiremediğim Spalletti, bu sezon beni hayal kırıklığına uğratmaya devam ediyor. Roma için düzelecek diyorum sezon başından beri, ligin 1/4'inden daha fazlası bitti, hala bir hareket yok. Bu noktada görevinden alınırsa Spalletti, şaşırmamak gerek, koltuğu sallanıyor. Çok fena hem de. Teknik direktör konusunda istikrar elbette önemli. Üstelik Spalletti'nin geçen yıl yaptıkları da ortada. Ama bu kadar da kötü gitmemeli işler... 

1 yorum:

McDennis dedi ki...

Ben macin son 25 dakikasini izledim. Mac oncesi bir favori takimim yoktu, benim icin Italya cok iLgiLendigim bir leig degil, ama Lazio guzeL futboL oynuyordu.
Benim izledigim son 25 dakikada ise hakemi biraz Roma yanLisi gordum.. Hatta oyLe bir iki karar verdiki, ben Lazio taraftari oLsam bayagi bir kufur yemisti benden..
Ledesma'nin kirmizi karti ve RomaLi oyuncunun (adini unuttum) kirmizi karti hakLiydi. Lazio 10 kisi kaLmasina ragmen, son dakikaLarda cok net 2-3 pozisyonu harcadi..
Bu Lazio bu maci kaybetmesine ragmen iLeriye yonelik isik verdi bana.. Ama Roma'da tam tersine maci kazanmaLarina ragmen isik gormedim ben...

Saygilar..