FC Seoul ve Türk Medyası

Şenol Güneş'in takımı FC Seoul'un Kore Ligi'nde şampiyonluğa koştuğu son 1 haftada (!) medyamız tarafından defalarca yazıldığı için, çok fazla oralara girmeyeceğim. Kore Ligi, FC Seoul ve oyuncuları hakkında da zerre bilgim olmadığından dolayı da işin futbol yönünden ahkam kesmek istemem. Detaylı FC Seoul analizi Noat Samisa'nın blogunda zaten mevcut.


Seoul geçen hafta lideri mağlup edip koltuğuna oturmuştu. Ligin bitimine de 2 hafta vardı. O zamana kadar Şenol Güneş ve takımıyla ilgili 1 tane haber okuyamazken, birden "Şenol Güneş şampiyonluğa koşuyor" haberleri okumaya başladık her yerde. Dün de kaybetmiş Seoul, liderlik koltuğunu son 1 haftaya girerken yine bırakmışlar. Medyamız bu kez "Seoul Şokta" başlıklarını çakıvermiş. Kazın ayağı öyle değil tabii. Kore Ligi'nde sezon sonunda 3., 4., 5., 6.takımlar kendi aralarında play-off sistemiyle eşleşiyor. Bu play-offu kazanan takım lig 2.siyle eşleşiyor. O turu geçen takım da lig lideriyle final müsabakasına çıkıyor. Kore Ligi'yle zerre alakam yok demiştim ama şu Şenol Güneş haberlerinden sonra biraz araştırayım dedim, bu play-off sistemini öğrendim. Her yerde "Şampiyon, Şampi..., Türk hoca kupanın bir kulbunu tuttu" diye birbirinin kopyası haberleri okuyoruz, onlarca yüzlerce spor sitesi, gazeteler, haber ajanslarından biri de şu işi araştırıp doğru düzgün yazmıyor. Hadi ben öğrendim, öbürü de öğrendi, öbürü de öğrendi... Ama Türk milletinin %90'ı kör cahil medyanın yanlış verdiği bilgiyi biliyor sadece...

0 yorum: