Fenerbahçe 1-2 Twente



Senenin başından beri Türkiye de Türkiye diye tutturan Daum ve kurmaylarından bu senede Avrupa'da başarı bekleyemeceğiz heralde. Steve McLaren'ın Twente'sine yenileceğimizi adım gibi biliyordum maçtan önce. Maç zaten tam beklediğim gibi başladı. Defans ve forvet arasında çapa görevi gören Baroni ve Emre'nin, defansa yardıma geldiği pozisyonlarda neredeyse bir saha boyu kadar açıklıklar olması, savruk top oynanması, Santos ve Kazım'ın batırması.. Hepsini maç öncesi bekliyordum öylede oldu.

Başından beri buralarda savunduğumuz Mehmet Topuz'un golünü frikikten yapıştırması dışında pek iyi bir gelişme bulamadım ben maça dair. Twente'nin rakip yarı alanın her karesinde yaptığı bunaltıcı pres, Kenneth Perez'in usta ayakları, Chelsea'de de forma giymiş olan genç Slovak Stoch'un çıkana kadar oynadığı muhteşem oyun Twente'yi rahat bir galibiyete taşıyabilecekken, forvet hattında illallah ettiren David Ruiz biraz daha becerikli olsaydı gerçekten 1-4 gibi bir skorla bitebilirdi maç.



Türkiye ligi gol kralını almak için 78 dakika bekleyen bir Daum vardı. Burada yaptığı işleri övdük ama şu maça çift forvet çıksa hem Alex dinlenirdi, hem Semih moralmen kendine gelirdi hem de Fenerbahçe kazanıp 3 puanla başlardı. Cristian ve Emre ikilisinden Emre'nin performansını bugün pek yeterli bulmadım. Ayrıca Bilica yine tehlike saçmaya devam ediyor. Lugano aynı Lugano, Gökhan'ın boşluğunda yediğimiz beraberlik golü Ramon Sanchez'de Edu yokken Sevilla'dan yediğimiz 3. golü hatırlatmadı değil.

Sonuç olarak Alex'in çok kötü, Güiza ve Kazım'ın ondan daha da kötü, Santos'un sahada gezindiği maçı kaybetti Fenerbahçe; bana göre grubun kendisiyle beraber en iyi takımına. Bu gruptan çıkarız ama Galatasaray'ın Yunanistan'da aldığı 3-1'lik galibiyet kupa için favori olduklarını kanıtladı. Fenerbahçe de favoridir; eğer sadece lig düşünülmezse, Avrupa maçlarında çift forvet oynanarak ufak çaplı rotasyonlara gidilirse Fenerbahçe hala bu kupanın favorilerindendir.

Son olarak bir paragrafta Galatasaray'a açalım. Tüm hafta boyunca ''ŞİFRESİZ TNT'DE'' diyerek Türksatta tak diye şifreye giren D-Smart, bu ülkenin yüz karasıdır televizyon yayıncılığı adına. Bu kadar acizlik, alçaklık olur mu ? Maalesef Cim-Bom'un zaferine tanık olamadık. Elano'nun golleri şanstan öteye gitmez ama, Baros'a hazırladığı gol harikaydı; değiştirilirken suratını astı sanki. Şu görüntü Arda ve Elano birbirlerinin alternafi hissini veriyor bana; umarım yanılıyorumdur.

0 yorum: