Konferans Finalleri


Los Angeles Lakers - Denver Nuggets

Yarı final performanslarına bakarak konuşursak gözü kapalı Denver der insanlar ama Lakers'ın da son Rockets maçında oynadığı oyun ortada. Şöyle bir baktığımızda ortada bir seri gibi duruyor hatta Denver bir adım önde gibi ama Lakers'ı avantajlı görüyorum. Denver cephesine bakarsak Billups gibi muhteşem bir koz var. Derek Fisher'ı delik deşik edeceğini tahmin etmek için kahin olmaya gerek yok. İçeri penetre etme özelliği olmasada performans bazında bariz bir üstünlüğü olacak. Asıl Denver için önemli olan pota altı oyuncularının performansı yani K-Mart, Nene ve Birdmen Andersen'in performansları. Birdmen'in blok gibi bir tehditi var. Pota altı savunması sert olan bir takım Denver. Bizim Gasol efendi de sert savunmalardan pek hoşlanmıyor o bakımdan pota altında zorluk çekeriz gibime geliyor. Ayrıca Denver'ın elinde yağmur gibi üçlük atan bir JR Smith ve şutunu geliştirmiş olan Carmelo Anthony var. Ayrıca Danthay Jones, Anthony Carter ve Linas Kleiza gibi ekstra katkı veren oyuncuları var Denver'ın. Bench olarak bizden kat kat üstünler. Şu anda Lakers benchi Odom'dan ibaret bi de Shannon Brown çok iyi işler yapıyor. Hatta Fisher'ın olmadığı zamanlarda Billups'ı onla yavaşlatacağımızı düşünüyorum. Walton, Farmar, Vujacic falan hikaye şu durumda.

Bizim çocukların bu serinin ne kadar zor geçeceğinin farkında olduğunu düşünüyorum. Rockets serisinde bir rahatlık vardı. 40 sayı farktan sonra yenilen bir 15 sayı fark var ortada örnek olarak. Ondan dolayı ciddi oynayacaklarını düşünüyorum bu da bizim için çok artı olur. Ayrıca son Rockets maçında Gasol-Byum ikilisi ile oynamayı akıl edince ve savunma yapmayı hatırlayınca çok iyi bir maç çıkardık. 5 numarada Denver'a ezici bir üstünlüğümüz olduğunu düşünüyorum. Bynum oynamayı hatırlamışken kullanmak lazım. Kobe'nin performansı önemli burada. Danthay çirkef bir oyuncu Kobe'yi savunurken sinirlendirirse ve Kobe'de saçmalarsa işimiz zora girer. İnşallah bu sefer kendisinden zorlama şutlar görmeyiz. İçeri penetrelerde Birdmen ya da Kenyon, Kobe'yi rahatsız ederse oğlan dış şut zorlar ve sıçışa geçeriz. Denver'ın şu ana kadar oynadığı takımların hiç biri savunma yapmayı tam bilmeyen takımlardı. Şimdi Dallas, Spurs'u savunması ile geçti diyeceksiniz bende aynı savunmayı neden Denver'a karşı yapamadılar diyeceğim. Savunmada konsantre olursak Denver'da saçmalar hele ki Carmelo salak salak şutlar atar. Bench bazında Denver'dan kötüyüz. 1 numara da bariz bi üstünlüğü var Denver'ın. Gerisi bizde gibi. Denver'ın 3 numarası Carmelo ise bizim 3 numaramızda Trevor Ariza kardeşim.

Eğer Staples'da Denver'a bir maç verirsek seri 7 maça uzar ama ben öyle bi şey olacağını zannetmiyorum ne kadar yorgun olsakta. Zaten son maça kalsa bile Staples'da seriyi geçeceğimizi düşünüyorum. Neyse seri hakkında tahminim 4-2 Lakers



Cleveland Cavaliers - Orlando Magic

Cavs normal sezonda Magic'e 2 maç kaybetti 1 maç kazandı ama play-off'ta bambaşka oynuyorlar. Karşılarına yorgun ama güçlü bir savaşcı geliyor. Cavs için en önemli oyuncu Lebron ama takımın olmazsa olması Mo Williams. Lebron'dan sonra skor yükü onda. Mo kötü oynadı mı otamatik olarak diğer oyuncularda kötü oynuyor. Orlando'nun tek bariz üstünlüğü Howard'ın mevkisi gibi görünüyor ama orada da İlgauskas, Varejao ve Smith gibi adamlar var Cavs'de. Kitlerler demiyorum ama zorlayacaklardır Howard'ı. Cavs savunması Magic'in dış şutlarınada çare bulacaktır. Orlando'nun savunmada cevap vereceği biri de yok Cavs'a karşı. Lebron önüne geleni ezer, geçer. Zaman zaman Howard'ın da Lebron'u savunacağını göreceğiz. Burada Hidayet'in işi zor olacak. Savunmaya konsantre olsa hücum performansı düşecek. Savunma yapmasa da bu sefer olmayacak. Lebron'u da savunabileceğinide düşünmüyorum. Bu konuda Pietrus belki bi şeyler yapabilir. Cavs'a tek problemi Lewis yaşatır. Varejao'yu her türlü aşağıya alır. Hem şutu iyi hemde penetresi iyi. O konuda sıkıntı çeker Cavs ama 4 kısalı sistemde çözebilirler o işi Lebron'u üzerine vererek. Cavs evindeki ilk iki maçı çok rahat alır. Orlando bir maç anca alır diye düşünüyordum ama Hidayet'in güzel hatrı için bu sayıyı 2'ye çıkardım ve seri tahminim 4-2 Cavs.

Fazla yazacak bir şey bulamadım bu seri hakkında. Nereye bakarsan bak bütün oklar Cavs'ı gösteriyor. Herşeye bir cevapları var maşallah. 1 haftadır dinleniyorlar Orlando'nun artı-eksilerinide çözmüşlerdir şimdiye. Bayadır nba hakkında bi şeyler yazmıyormuşum yeni farkettim özlemişim. Saat 4 sularında Lakers-Denver maçı var, NTV veriyor. Duyurulur....

1 yorum:

Buğra dedi ki...

Çok güzel yazmışsın mustafa,benim tahminlerim;
4-3 Lakers
4-1 Cavs