Eurovision 2009 -Yarı Finaller-


Geldik yine yılın en keyifli zamanlarına, milletçek en çok bu zamanlar konuşulur müzik. Kral Tv'nin dandirik ödüllerini izleyen sayısı 5-10 civarındayken bu yarışmayı Avrupa'da en çok izleyen toplumuz (Ruslar ev sahibi saymıyom o yüzden) Baktım Ntv'ye Okan Bayülgen konuşuyor yine modacıyı falan almış yanına yok şöyle de böylede, gay yarışmasıda bilmemne de. Kimse kusura bakmasın tahminimce Türkiye'nin yarısı izliyo yarışmayı ve itiraf edemiyolar utanç duyduklarından. Okan'ın bu postmodern yaklaşımından hep nefret etmişimdir, ulen İngiltere takmıyo ama niye takmıyo bi düşünse. U2'yu Leona Lewis'i Coldplay'i yollasalar yarışmanın ne olacağını onlarda biliyo. Keza Finlandiya, İsveç gibi ülkeler de çok güçlü şekilde katılmıyorlar daha bir festival havası hakim oralarda fakat bu bizi ilgilendirmiyor bence. Sonuçta merak ettiğimiz, ilgilendiğimiz şeyi "Avrupa-sosyete-sınıf"izlemiyor diye izlememezlik yapmayacağız herhalde.

Bu seneki yarışmada tam bir favori sezinleyemedim ben geçen seneki ya da Lordi gibi ya da gelmeden önce kazanacağı düşünülen my number one gibi bir şarkı yok bu yarışmada. Tepki oyları denen ve bence olmayan şeyin de işe yaramayacağını düşünüyorum. Lordi'ye tepki oyu gelmişmiş tamam iğrençti şarkı bilmem ne ama o kadar metalci var bu dünyada el attılar olaya işte birazcık ta farklılık istediler. Yoksa Okan Bayülgen ya da Hıncal Uluç gibi fularlı insanların bir ellerinde chivas regal diğer ellerinde telefon ile şuna tepki koyayım dur diyip oy attığını sanmıyorum. Ne lan bu tepki işi millet tepki için 20 kontör mü harcar hiç. Geçen seneki İspanya ya da İrlandalı hindi gösterdi bu "tepki oyu geldi berkecan o yüzden hede ülke kazandı"cılara.

Tepkiden ziyade o işe o yıl kim daha ciddi hazırlandıysa o kazanmakta ve de farklılık yaratmak önemli olan. Mesela sahne şovları açısından Sertab büyük farklılık yaratmıştı gerçi bambaşka bir şarkıydı onunkisi ya hiç girmeyelim o konuya. Daha sonraki sene Ukrayna-Yunanistan 2 tane şov şarkısı yaparak ve de başarılı olarak bu günlere gelinmesini sağladı. Tribün şarkısı olarak wild dance-my number one'ı örnek sayabiliriz son 5 senede. Lordi bambaşka bir şeydi, başkaldırı gibiydi adeta kostüm olsun şov olsun vs. zaten seslerinde ve şarkıda meymenet yoktu pek, Epica-Nightwish-Him-Sentence gibi gruplar tozunu attırır buranın orası başka tabi. Lordi'nin yaptığı sadece sinmiş azınlığı hareketlendirmekti ve bunu yaptılar, bir daha da yapan olmaz böyle olsa bile rekor kıracak kadar oy alamaz. Normalde metal dinlemem, o bangırtıyı sevmem fakat onlar her oy aldığında bir finli gibi sevindim evimde. Sempatiyle alakalı birşey bu.

Örneğin geçen seneki Rusya'nın kazanışı çok büyük bir zaferdi bence, Dima Bilan gibi popülarite olarak çok üst düzey bir isim-Plushenko gibi bir fenomenle birleşince şarkıya falan bakılmadı. Ben dahil etrafımdaki çoğu kişi Plushenko'nun buz üstündeki hareketlerini izlemek için geçti ekran başına ve o başarıdaki en büyük pay sahiplerinden biriydi Plushenko ve bu başarıya aç Rusya halkı. Çok güvendikleri tatu bile onları yalnız bırakmıştı, daha sonra 2.sınıf Eurovision ülkeleri gibi ne kadar kız o kadar puan demek hacı zihniyetiyle 3 kızdan oluşan bir grupla başarısız olmuşlardı. Bu bakımdan geçen seneki takım zihniyeti onlara bu birinciliği getirmişti.

Tahminimce izlediğim en barbat yarışma olan ve az üstünde dursak derece yapabileceğimiz fakat rimi rimi ley sürprizi(!) ile karşılaştığımız yarışma haksız rekabetti bana göre. Onu pas geçecek olursak son yıllarda Kenan Doğulu'nun senesi biraz daha güçlü olarak göze çarpıyor. Sırbistan ya da aldıkları 12 lerle Yugoslavya mı desek ne, kazanırken Verka Serduchka (nası yazılıyosa artık) 2. olmuştu, tepki falan değildi bana kalırsa o 2.lik, basbaya eğlenceli bir şarkıydı o. 1. olamazdı ancak 2.lik tam ona göreydi, Kenan birazda şanssızlığından kaybetti bana kalırsa yoksa çok ekstra puanlar gelmişti (İngiltereden 12, Finlandiya dan puan falan)

Geçen seneki Mor ve Ötesi seçimimiz ise iğrenç espri olarak saçma ve ötesi bir hareketti. Hiçbir albenisi olmayan bir grup tamamen kendi çizgisinde yani albüm şarkısı zihniyetinde bir şarkı yaptı ve gurbetçilerimiz sayesinde ancak 7. olabilmiştir. Eğer biz önemsiyorsak sadece yerel değil acık daha kıtasal sanatçıları göndermeliyiz. Örnek olarak Dima Bilan 2006 da 2. olmuş geçen senede ortalığı süpürmüştür üstelik yarı finalden de toplanda en yüksek 3. oyu alan ülke olarak. Finalde çok çok arttırmıştır oyunu kendileri, neyse çok dağıttık konuyu kısacası biraz daha farklılık yaratmak tribün şarkısına farklı yorum getirmek başarının anahtarı. Ya da ülke ezgilerinin yoğun olduğu bir Balad yapacaksın Sırbistan örneğindeki gibi.

Gelelim bu seneki yarışmaya, açıkçası epeyce hayat kırıklığına uğradım bu seneki yarışmadan dolayı, katılanların yarısı klasik Eurovision şarkısı yapmış, farklılık yok hala bazı ülkeler ne kadar kız o kadar puanı savunuyor falan filan. Hadise şarkıyı söyleyememiş, arkadaki abimiz tamamen iman gücüyle vokal yapacağı yere Allah ne verdiyse söylemiş Hadise'den çok oynamış falan aklımda kalanlar bunlar. Koçum yap bi şarkı seneye sen gidersin belki kasma bu kadar demesi lazım birilerinin. Şarkı iyi bir şarkıydı özellikle bu seneki standartlara göre kazanabilecek şarkıydı fakat pazarlama yapalım derken eskidi şarkı, o kadar çok çalındı ki anlatamam. Diğer ülkelere gelirsek ilk yarı final birazcık daha kolayca geldi bana, daha çerez ülkeler vardı ki çıkmamız çok ta büyük olay değildi, zorlanmadan çıktık açıkçası ve Hadise'ye hastalıktayken moral oldu bu.2. yarı final ise kurtlar sofrası gibiydi, Yunanistan zaten finalist olarak geldi direk aynı biz gibi Ermenistan gibi Ukrayna gibi. Kontör ziyanıdır bunları yarıştırmak yarıfinalde.

İlk günden aklımda kalan pek bi şarkı olmadı, birazcık Portekiz, birazcık Malta o kadar. Malta da pek iddaalı gelmiş ilk 10 da yer alacaktır %100 fakat 1.lik çok zor be ablam benim. Portekiz ise ilk 10 u zorlayabilir belki yani şarkı akılda kalıcıydı, 2 tane slow şarkı arasına denk gelebilirse ya da slow şarkılardan sonra çıkarsa ilk 10 şansı daha da artar. İzlanda çok şaşırttı beni yani ilk 5 yaparsa asla şaşırmam güzel bir kız iyi bir ses şarkıyı dinleyemedim pek.

İkinci gün biraz daha denk mücadeleye yol açtı, soytarı yoktu yani ortalıkta ilk günkü gibi, Sırpların elenişi biraz düşündürdü beni açıkçası ancak 12 şer puan aldıkları 3 ülke oy kullanamayınca elendiler bana kalırsa. En az 36 puan eklentisi bonussimo amcayı finale götürürdü. Sakis yine şovunu yaptı ancak çok antipatik gözüktü bu sefer, öncekinde daha bir sempatikti, sanki parti sloganı gibi olmuş bu şarkı tam Eurovision şarkısı ama olmamış işte. Danimarka fena değildi, soft rock yapak dediler herhalde ama yakışmış yani bangırtıdan iyi olmuş. Benim birincilik adayım ise yine 2.gün çıktı sahneye, Norveç alır diyorum ben bu yıl ya da favorim onlar diyorum artık her nasıl algılarsanız.

Sahne şovları çok abartılı değil ve müziğin ritmiyle uyumlu, söyleyen eleman kızlardan oyları alabilecek biri Rusya'da yapılan yarışmaya Belarus asıllı biri gidiyor ki oy almanın zor olduğu Ukrayna-Belarus-Rusya üçgeninden oylar çıkarabilecektir bence. Kemandır şarkıdır iyi yani dinlenebilecek şarkı. Dinlenebilecek derken basbaya dinlencek şarkı ya işte, normalde çıksa da iş yapar bu şarkı albüm olarak. İnşallah ta kazanır elaleme bacak açmadan da kazanılacağını gösterir, şarkının sözleride masum bir aşk hikayesi gibi iyi lan işte şarkı. İlk 3 e girer inş. hatta kazanırda umarım. Yalnız tüm hepsini gördüken sonra Athena'ya yazık olmuş diyorum ben, şurda yarışsa o şarkıyla kesin alır ancak Norveç çok sağlam gelmiş. Rusları anlayamadım zayıf gözüktü biraz.

Bir İlkokul Kompozisyon yarışması olarak hayalimdeki Eurovision'da Tarja'nın olduğu Nighwish-Coldplay-Sentence-küfürsüz soad-Dima Bilan-Eammstein-Tarkan gibi isimler olsun, Sezen yazsın Tarkan söylesin gelsin baltık oyları falan süper olmazmıydı ha bloggerlar söyleyin bana. Aha bu da benim listemdir ilk 10 umdur

1-Norveç
2-İzlanda
3-Türkiye
4-Yunanistan
5-Rusya
6-Ermenistan
7-Azerbaycan

Yeter işte ya 7 kişilik liste popüler bahis olmasada Can Tongo'nun bomba kuponuna girebilecek liste. Sahi ya iddaa neden Eurovision'a bahis koymadı ki, İngiltere'ye falan handikap verir +140 tan falan başlatırdı fena mı olurdu. Neyse uzattık zırvaladık falan gece gece okuyana okuyacak olana Allah sabır versin. Bunu okuyan direk Flying Dutchman'deki Çinlilerin videosunu izlesin bakiyim, üst üste izleyin bu yazıdan sonra da kendini pokemon sanan çocuk misali depresyona girin. Hadi iyi geceler blog.

1 yorum:

CaRtMaNtR dedi ki...

25 yaşındayım ve herhalde 15 senedir eurovision'u hemen her sene seyrederim. Bunu itiraf etmektende pek utanacağımı sanmıyorum. Sonuçta çok eğlenceli bir yarışma.

Ne kadar kız o kadar puan olayı önemli bir formül ama o formülün önemli tamamlayıcısıda oryantala kayan oynak tirmler. Bu seneki şarkıların (bizimki hariç elbette) hiç birinin dinlemediğimden durum nedir bilmem. Ama her yerde Norveç önplana çıkarılıyor gördüğüm kadarı ile.

Bizim şarkı ise genel yarışma formatını düşündüğümde ilk beş yapar diyorum. Ama bu sene oylamada jüride olacağından nasıl bir değişiklik olur bilemiyorum.

Birde finliler yine Lordi gibi grup yollasınlar. :D