Geçmiş Zaman Olur Ki: Fenerbahçe-Beşiktaş Arasındaki Transfer Öyküsü

Medyaspor'da gezinirken haberi gördüm. Tuğrul Yenidoğan imzalı bu haberde Mehmet Topuz'da yaşanılan olayların aynısı Sabri Dino'da da yaşandığını kaleme almış. 3 tane daha transfer öyküsü yakında geliyor. Bu haberi bloga taşımamın sebebi aynı olayı Beşiktaş'ın da yapmış olduğu. Ben Beşiktaşlıyım ama bırakın Mehmet Topuz ne yaparsa yapsın artık fazla üstüne gitmenin bi alemi yok. Böyle çok oyuncunun açıklamaları var. Devir değişti, parayı basan adam oyuncuyu alıyor. Yinede arada bazı istisnalar çıkabiliyor. Herkes Mehmet Topuz'un imza töreninde yapacağı açıklamayı bekliyor. Bence "Fenerbahçelilik kanım debreşti, ondan bu kulübe imza attım" şeklinde olur. Neyse haber altta;

"BEN FENERBAHÇELİYİM. BAŞKA KULÜPTE OYNAMAM!" DEDİ, BEŞİKTAŞ'IN SEMBOLÜ OLDU!

Rahmetli Sabri Dino'dan bahsediyorum...

Beşiktaş'ın sembol kaptanından, Napoli Panteri'nden, 100. Yılda hiç tartışmasız biçimde 100 Yılın Altın Kadrosu'nun kalecisi seçilen SABRİ DİNO'dan...

Sabri Dino'nun transfer öyküsünü okuyunca, Mehmet Topuz transferiyle birebir örtüşen noktalarını fark edecek ve hayrete düşeceksiniz:

Yıl 1965...

Fenerbahçe ve Beşiktaş, Beyoğluspor'un başarılı kalecisi Sabri Dino'nun peşine düşerler...


Fenerbahçe Başkanı Necdet Uluğ'un Pendik'teki yazlığında ağırlanan Sabri Dino beklenen açıklamayı yapar: "Beşiktaşla hiçbir ilgim yok! Fenerbahçe'ye gitmeye hazırım!"


O zaman şimdiki gibi forma giyip röportaj verecek televizyon kanalları yoktur. Sabri Dino, kendi el yazısıyla bir açıklama yazar ve gazetecilere verir:

"Sevgili Sporseverler,

Ben Fenerbahçe'de oynamak kararındayım.

Başka hiçbir kulüpte oynayamam.

Fenerbahçe'yi çok seviyorum ve artık Fenerbahçeli kalacağım

Sabri DİNO"


Sonunda ne mi oldu?

Sabri'nin kulübü Beyoğluspor'la anlaşan Beşiktaş işi bitirdi....

Akaretler'e gelen Sabri, Baba Hakkı'nın elini öper, kendini Beşiktaşlı yapan mukaveleyi imzaladı...

"Yuvama döndüm. Ben Beşiktaşlıyım!" açıklamasını yaptı...


10 yıl boyunca Beşiktaş'ın ve Milli Takım'ın vazgeçilmez kalecisi oldu... Beşiktaş kaptanı olarak futbola veda ettiğinde, Beşiktaş'ın sembol ismi Sabri Dino'ydu...

Kimseler onun "Ben Fenerbahçeliyim! Fenerbahçeyi çok seviyorum..." dediği günleri artık hatırlamıyordu... Fenerbahçeliler bile...

Sabri Dino'nun transfer öyküsü böyle...

Sizlere "Fenerbahçe-Beşiktaş" arasında yaşanmış 3 transfer öyküsü daha anlatacağım...

Öyle öyküler ki, roman olur...

Bundan sonraki öykü hakkında küçük bir ipucu da vereyim: "Beşiktaş'a imza attı... Beşiktaşlı oldu... Sözleşmesinin federasyon tarafından onaylanacağı gün herkesin şaşkın bakışları arasında sözleşmeyi kaparak koşa koşa kaçtı... Ortadan yok oldu... Ortaya çıktığında artık Fenerbahçe'nin futbolcusuydu... Hepiniz onu tanıyorsunuz..."

Yarın Medyaspor'da. O haberide bloga taşır, hem nostalji yaparız hem yorumlarda bulunuruz. Hadi eyvallah...

0 yorum: