Formula 1: Monza Grand Prix'i


Yarışın tamamını izleyemedim. Vettel kazanmış. Benim gibi izleyemeyenler için turkiyef1.com'da yarış raporu var. Oradaki haberi kopyalıyorum. İsteyen okusun, spoiler bolca var :) ;

Vettel Vettel Vettel... Formula1 tarihine geçen en son isim Sebastian Vettel oldu. İtalya Grand Prix'sinde pole pozisyonunu alarak F1 tarihinin en genç pole pozisyonu kazanan ismi olan Alman sürücü bugün de yarışı kazanarak gene Formula1 tarihinin en genç yarış kazanan ismi ünvanını Fernando Alonso'dan kapmış oldu.

Harika bir hafta sonu geçiren Toro Rosso takımı İtalya Grand Prix'sinde yarışı Vettel ile kazanarak mükemmel bir sonla tamamladı. Yarışı baştan sona domine eden Vettel ıslak zeminde hiç hata yapmayarak finiş çizgisini ilk geçen isim olmayı başardı.

Yarışta ikinci sırayı McLaren Mercedes'ten Heikki Kovalainen alırken BMW Sauber'den Robert Kubica yarışı 3. tamamlayan isim oldu.

Geçen sene burada McLaren ile kazanan Fernando Alonso İtalya'dan 4. olarak ayrıldı. Diğer BMW sürücüsü Heidfeld 5., Felipe Massa ise yarışı altıncı sırada tamamladı.

Yarışın başında harika ataklarla üst sıralara tırmanan Lewis Hamilton beklenen yağmurun gelmemesi ile ataklarına devam edemedi ve yarışı Mark Webber'in önünde 7. olarak tamamladı. Yarışa ön sıralarda başlayan Mark Webber ise pistte en son puan alan isim oldu.

Kimi Raikkonen ise yarışı 9. sırada tamalayarak taraftarlarına bir hayal kırıklığı daha yaşatı. Yarışta en hızlı turu Kimi Raikkonen 53. turda 1:28.047'lik derecesi ile elde ederken yarışta sadece Giancarlo Fisichella yarış dırşı kaldı.

Bu sonuçlarla Hamilton şampiyonadaki puanını 78'ye çıkartırken Felipe Massa aradaki farkı 1'e indirerek 77 puanla 2. sıradaki yerini korudu. Kubica'da buradan aldığı 6 puanla şampiyonadaki şansını sürdürmeyi başardı.

1. Vettel Toro Rosso-Ferrari (B) 1s26:47.000

2. Kovalainen McLaren-Mercedes (B) + 12.512

3. Kubica BMW Sauber (B) + 20.471

4. Alonso Renault (B) + 23.903

5. Heidfeld BMW Sauber (B) + 27.748

6. Massa Ferrari (B) + 28.816

7. Hamilton McLaren-Mercedes (B) + 29.012

8. Webber Red Bull-Renault (B) + 32.048

9. Raikkonen Ferrari (B) + 39.468

10. Piquet Renault (B) + 54.445

11. Glock Toyota (B) + 58.888

12. Nakajima Williams-Toyota (B) + 1:02.015

13. Trulli Toyota (B) + 1:05.954

14. Rosberg Williams-Toyota (B) + 1:08.635

15. Button Honda (B) + 1:13.370

16. Coulthard Red Bull-Renault (B) + 1 tur

17. Barrichello Honda (B) + 1 tur

18. Bourdais Toro Rosso-Ferrari (B) + 1 tur

19. Sutil Force India-Ferrari (B) + 2 tur

En hızlı tur: Raikkonen, 1:28.047

Yarış dışı:

Fisichella Force India-Ferrari (B) 12


Puan durumu:



1. Hamilton 78 1. Ferrari 134

2. Massa 77 2. McLaren-Mercedes 129

3. Kubica 64 3. BMW Sauber 117

4. Raikkonen 57 4. Renault 41

5. Heidfeld 53 5. Toyota 41

6. Kovalainen 51 6. Toro Rosso-Ferrari 27

7. Alonso 28 7. Red Bull-Renault 26

8. Trulli 26 8. Williams-Toyota 17

9. Vettel 23 9. Honda 14


Yarış Raporu:
Yağmur nedeniyle İtalya Grand Prix’si güvenlik aracı eşliğinde başlatıldı. Yarışa 4. sırada başlamaya hak kazanan Toro Rosso’dan Sebastian Bourdais motoru stop edince gridin en arkasına düşmüş oldu. Pit alanına giren Bourdais ilk turun ardından gruba yetişmek için piste döndü.

2 tur güvenlik aracının eşliğinde geçildikten sonra start verildi. İlk viraja pilotlar sounsuz şekilde girmeyi başardılar. Vettel ilk sıradaki yerini koruruken arka tarafta oluşan sprey nedeniyle görüş açısı çok daha kötüleşti.

İlk tur tamamlandığında ön tarafta bir değişiklik olmazken Fernando Alonso’nun atakları başladı. Gözler yarışa 14 ve15. sırada başlayan Raikkonen ile Hamilton’daydı. Bu iki pilot Bourdais dışında 4 tur sonunda sadece 1 sıra yükselebildiler. Yarışın lideri Vettel pistte en hızlı turları atmaya devam ediyordu. Kovalainen Toro Rosso’nun 5 saniye kadar gerisine düştü.

Bu arada Raikkonen Fisichella ile 11.’lik mücadelesi veriyordu. Ferrari’nin Brezilyalısı Massa 6 tur geçilirken Vettel’in 13.4 saniye arkasında 5. sıradaydı. Yarışta ilk spin 6. turda Toyota pilotu Timo Glock’dan geldi. Start düzlüğü sonundaki şikanda spin atan Glock piste geri dönmeyi başardı.

7. tur tamamlandığında sıralam şu şekildeydi. Vettel – Kovalainen – Webber – Rosberg – Massa – Trulli.

8. turda Kimi Raikkonen yarışın başından bu yana takip ettiği Fisichella’yı strat düzülüğü sonundaki virajda geçmeyi başardı. Bu sefer Hamilton Fisichella’yı takip etmeye başladı. Yarışa 3. sırada başlayan Webber ilk 8 tur boyunca sorunsuz şekilde yoluna devam ederken Nico Rosberg’de Bourdais’in geriye düşmesi ile 4. sıradaki yerini korudu.

Raikkonen’den 1 tur sonra Hamilton aynı yerde Fisichella’ya atağını yaparak 12. sıraya yükseldi. Şimdi iki favorinin önünde daha zorlu BMW pilotları bulunuyordu.

Yarış öncesinde deposunun diğerlerine göre daha hafifi olduğu açıklanan Vettel pistteki en hızlı turları atmaya devam ediyordu. Vettel 8. turda 1:24.972 ile en hızlı turu atan isimdi.

Yarışa iyi başlayan isimlerden biri de Kuica oldu. Kubica 2 sıra birden yükselerek Alonso’nun arkasına gelmeyi başardı.

11. turda Lesmo’da Hamilton temiz bir atakla Raikkonen’i geçmeyi başardı. Raikkonen’in karşı atağı hızlı virajda işe yaramayınca Hamilton 11. sıraya yükseldi. Bu arada Massa Rosberg’in arkasında zaman kaybetmeye devam ediyordu. Massa ile Vettel’in arasındaki fark 11. turda 19.8 saniyeye kadar yükseldi. Massa Rosberg’e yaptığı ilk atakta başarılı olamadı ancak bir sonraki denemsinde Brezilyalı Rosberg’i geçerek 4. sıraya yükseldi. Şimdi Massa’nın önünde Webber bulunuyordu.

Bu atağı izlerken Daivd Coulthard ile Giancarlo Fisichella arasındaki mücadelede kanadı kırılan Fisichella Parabolica virajı sonunda pist dışına çıkarak lastik bariyerlere çarptı ve İtalyan sürücü için yarış sona erdi.

13. turda Hamilton ataklarına başladı. Raikkonen’i geçen Hamilton 3 tur sonra Heidfeld’e yetişerek Roggia şikanında güzel bir atakla Alman sürücünün önüne geçmeyi başardı. Hamilton 1 tur sonra bu sefer Glock’u geçmek için atağını yaptı. İç tarafta bulunan Hamilton Glock’un çim alana taştığı Alman sürücüyü geçmeyi başardı. Aynı turda bu sefer Hamilton harika bir atakla bu sefer Kubica’yı geçmeyi başardı. Hamilton bu atakların ardından 8. sıraya yükseldi. Bunlar yaşanırken Raikkonen 12. sırada çakılıp kalmıştı.

Tüm bunlar yaşanırken yağmurun şiddetini giderek arttıracağı bilgisi geldi. Vettel 11 saniye farkla Kovalainen’in önünde liderliğini sürdürürken artık ilk pit stoplar için de hazırlıklar başlamıştı.

18. turda pit eilk giren isim yarışın lideri Vettel pite girdi. 8.4 saniye pitte kalan Vettel Massa’nın arkasında 4. olarak piste geri döndü. Bu arada Hamilton bu sefer Fernando Alonso’yu start düzlüğünde Alonso’yu geçmeyi başardı. Hamilton artık 7. sıradaydı.

21. turda Trulli’den çok daha hızlı olan Hamilton start düzlüğünde İtalyan pilota atağını yaptı ancak düzlük sonunda kaçış alanını kullanan Hamilton Trulli’ye tekrar yol verdi. Bu olay yaşanırken Kovalainen pit alanın agirdi. İkinci sıradaki Kovalainne’in pit stopu 7.4 saniye sürerken pit çıkışı oldukça karışık oldu. Vettel ilk pit sonrasında liderliğini korurken arkasında henüz pite girmeyen pilotlar vardı.

Bu arada Hamilton Trulli’yi geçen Hamilton bu sefer Rosberg’in arkasına geldi ve atak yapmak için uygun fırsatı aramaya başladı. Kısa süre sonra Hamilton geçiş şovuna devam etti ve Rosberg’i geride bırakmayı başardı. Bunlar yaşanırken 11. sıradaki Raikkonen Heidfeld’e atağını yaptı ve 10. sıraya yükseldi.

Hamilton pit öncesi pistte en hızlı turu elde etti. 25. turda 1:34.324 yapan Hamilton Vettel’le arayı 1 saniyeye düşürdü. 26. turda Raikkone ilk pit stopu için pit alanına yöneldi. Kısa bir pit sonrasında piste dönen Raikkonen’in ardından Hamilton da pite girdi. 14 turluk benzin alan Raikkonen’in aksine Hamilton yarış sonuna kadar yetecek benzin aldı.

Pit stoplar sonrasında Vettel ile Hamilton arasında 33 saniye fark oluştu. Ancak Vettel 1 kez daha pite girecekti.

Fernando Alonso geç yaptığı tek pit stopunda normal yağmur lastiklerine geçti. 30.turda Raikkonen’in Trulli’ye atağını izledik. Bu atakla Raikkonen 10. sıraya yükselmiş oldu.

Yarış başında beklenen yağmur piste düşmeyince artık kuruyan pist nedeniyle pilotlar normal yağmur lastiğine geçme ihtiyacı duymaya başladılar. Eğer yarış sonuna kadar yağmur yağmazsa 2 pit stop stratejisini tercih eden pilotlar avantaj sağlayacaktı.

Tüm bunlar olurken Sebastian Vettel istikrarlı şekilde Kovalainen’in 11 saniye önünde yarışı lider olarak sürdürüyordu. 3. sıradaki Webber ile Vettel arasındaki fark ise 22 saniye civarındaydı.

2. pit stopunu 33. turda yapan Felipe Massa da normal yağmur lastiklerine geçerek büyük bir risk aldı. Eğer yağmur yağarsa Massa tekrar pite girmek zorunda kalabilecekti. Massa pit sonrasında yeni lastikleri ile hızlanırken Webber’i geçmeyi başardı. Bu geçiş sırasında Webber spin attı ancak sorunsuz şekilde aracını pistte tutmayı başardı. Bitime 18 tur kala Raikkonen son pit stopu için pite yöneldi. Raikkonen de Massa gibi normal yağmur lastiklerine geçti. Bu tur içerisinde yarışın lideri Vettel de pite girdi. Vettel’in piti 6.7 saniye sürdü ve Vettel piste lider olarak dönmeyi başardı. O an 2. sıraya yükselen Hamilton yağmurun yağmaması nedeniye strateji değiştirerek lastik değiştimek için pite girdi. Hamilton bu değişiklik sonunda 2 sıra kaybetti.
İkinci pit stopu tamamlayan pilotlar arasında Vettel ile Raikkonen arasında 37. turda 47 saniye gibi bir fark vardı. Vettel gerçekten harika bir yarış sürdürüyordu.

Vettel ve Kovalainen’in arkasında ise müthiş bir mücadele yaşanıyordu. Kubica, Alonso , Heidfeld, Massa ve Hamilton kıyasıya bir mücadele içine giriştiler. Bu 5 pilot sadece 2 saniyelik dilim içerisinde birbirlerini takip ediyorlardı. Massa Heidfeld’e baskı uygulamaya başladı ancak arkadan kendilerine yetişen Hamilton bu sefer önündeki iki pilota baskı uygulamaya başladı.

Biz bu mücadeleyi izlerken Raikkonen 51 saniye geride Nakajima’nın arkasında yarışı 14. sırada sürdürüyordu. Raikkonen bitime 8 tur kala pistte ne hızlı turu attı ve 10. sıraya kadar yükseldi. Raikkonen 47. turda Piquet’i de geçerek 9. sıraya yükseldi ancak puan alacak 8. sıraya yükselmesi için 15 saniye önündeki Webber’e yetişmesi ve bunu kalan son 5 turda gerçekleştirmesi gerekiyordu.

Mark Webber ise Hamilton’ı kovalamaya başladı. Start dzlüğünde Webber atağını yaptı ancak geçiş alanı bırakmayan Hamilton ile Webber’in ön lastikleri temas yaşadı. Webber bu temas sonrasında şikanı düz geçmek zorunda kaldı.

Ön tarafta ise Vettel rahat bir şekilde tarih yazmak üzere turlarını atıyordu. Bitime son 3 tur kala Vettel ile Kovalainen arasındaki fark 14 saniye civarındaydı.

Son tur da herhangi bir sorun yaşanmayınca Toro Rosso takımından Sebastian Vettel Formula1 tarihine geçecek zaferine imza attı. Vettel artık Formula1’in en genç zafer kazanan ismi oldu.

Kovalainen ise yarışı ikinci bitiriken Robert Kubica harika bir strateji sonrasında podyumda son basamağa çıkan isim oldu.

TurkiyeF1.Com

0 yorum: